divendres, d’octubre 15, 2010

Un lloc on viure

Jo que estic en procés de "cerca i captura", però d'habitatge, per no seguir depenent de mons pares, m'ha sorprès trobar la següent notícia:

La vivienda regresa a 2005


Bé, de fet no em sorprèn, de fet em fa gràcia i em reafirma en quelcom que ja intuïa i que ningú no explica: sí, els preus dels pisos han baixat, sobretot d'alguns pisos que eren autèntics caus de rates a preus desorbitats, però realment, han baixat TANT.

Una cosa ben feta, té el seu preu. I no hi ha duros a quatre peles. Totalment d'acord. Però és que estem parlant del contrari. Estàvem comprant duros a vint o trenta peles, i ara ens han dit que han baixat, i ho veiem, i ens ho creiem, però... han baixat tan com haurien d'haver baixat o tant com seria allò raonable? Des del meu punt de vista, no. Potser encara duros a deu peles, en alguns casos.

Conec moltes, moltes empreses que han hagut d'ajustar molt els seus pressupostos perquè les vendes els anaven caient dia rere dia, mes rere mes, fins al punt de decidir congelar sous, o fúmer gent al carrer. I en general, quan parles amb aquestes empreses, molts diuen que sí, que aquest país a tornat a nivells de principis del 2000, si més no les seves vendes. Això vol dir que teníem una estructura de costos de l'any 2009, però vendes com si fossin de l'any 2002. I això és insostenible.

Però resulta que no per a tothom, o això em sembla a mi. Quan moltes empreses estan fent ajustos perquè el mercat se'ls ha fet tan petit com fa 10 anys quan entràvem a l'era de creixement sostingut dels 2000, resulta que determinats sectors es poden permetre aguantar preus. I ara surt una notícia que els preus estan a nivells de 2005 i se suposa que tots ens n'hem d'alegrar perquè "veus com han baixat (i molt) els preus dels pisos?!?!". Doncs a mi no m'hi trobaran.

Els preus que es demanen per un habitatge segueixen sent per sobre d'allò raonable en molts dels casos, i t'obliguen a buscar solucions creatives.

I per més SIMO o Meeting Point que es munti d'aquí poquetes setmanes, a mi no m'agafen ganes de compra'ls habitatge perquè de cop i volta tot indica que "ja ha baixat molt...".

Sí, ha baixat molt, però no suficient. Seguirem buscant un bon lloc on viure.